February 13, 2017

Sabiam que . . . | Did you know . . . #8




…os gatos na Noruega têm 9 vidas? Na Noruega e, pelos vistos, em mais quinhentos mil países. (Agora estou numa de gatos, pronto, desculpem lá!) Fui só eu que sempre ouvi em Portugal que os gatos têm 7 vidas??? É preciso discutir estes assuntos importantes.

Não sei se ter 7 ou 9 vidas depende do país onde o bichano nasce ou vive. Não sei como é que o Deus dos gatos define essas regras. Mas assim com assim, estou muito feliz que o meu miau é nascido e criado na Noruega e portanto tem de certeza duas vidas a mais. Assim pode cair da varanda 7 vezes e ainda ter 2 vidas para o que der e vier. Já não preciso andar tão preocupada.

(Agora fazem mais sentido os projetos de vida DESTA tontinha menina...)

- - - - -

…that cats in Norway have 9 lives? In Norway and, apparently, in five thousand other countries. (Now I’m in a cat mood, sorry for that!) Is it only me who have always heard in Portugal that cats have 7 lives??? It’s very important to discuss this kind of subjects.

I don’t know if having 7 or 9 lives depends on the country where the puss is born or lives. No idea how the Dog of the Cats defines those rules. But anyway, I’m very happy that my kitty is born and raised in Norway, so he has two extra lives for sure! So it can fall 7 times from the balcony and still have 2 lives more for whatever is needed. I don’t need to be so worried.

(Now the life projects of THIS crazy girl make much more sense...)

No comments:

Post a Comment